ملالی جویا، ۲۲ می ۲۰۱۹

طی چند روز اخیر ملت درددیده ما شاهد بزکشی عده‌ای از به‌اصطلاح «وکلای ملت» بر سر چوکی ریاست چورلمان هستند که تعدادی از تاجران رای مردم کله‌شکنی دارند تا به این گاو شیری دست یابند.

از چاقوکشی گرفته تا لت وکوب و دشنام‌های کوچه بازاری بخاطر مقام وچوکی یکباردیگر ماهیت پلید آن را برای جهانیان عملاً به اثبات رسانید، چنانچه مردم ما طی چهار دهه سگ جنگی‌های این وحوش جهادی، طالبی و داعشی را بخاطر کسب قدرت به تلخی تجربه کردند اما امروز شاهدیم که جمعی از همان خاینان و چوچه‌های شان با دریشی و پودرزده در نقش دیگری ملت را به گروگان گرفته بر سرنوشت شان تجارت می‌کنند.

من سالها قبل از درون پارلمان ماهیت ضدبشری و پرکثافت این نهاد را دیده و به ملتم اعلان نموده بودم که این «خانه ملت» نه بلکه «طویله» و «باغ وحش» است بنا انتظار کوچکترین خدمتی به مردم از آن نباید داشت. امروز اکثریت مردم ما به این حقیقت دردناک پی برده اند.

در نخستین روز دور ۱۷ شورای ملی به اعتراف خود به‌اصطلاح وکلا دالر باد شد و یکبار دیگر نشان داد که اکثریت مطلق «نمایندگان» به خاطر پول‌اندوزی و منفعت شخصی به آنجا آمده اند و برای رسیدن به آن حاضر اند مردم و وطن را به هرکسی بفروشند.

اما اینان برای اهداف شوم و ضدمردمی شان، مسایل را قومی می‌سازند تا عده‌ای را فریفته در پشت خود بکشانند. اما هیچکدام اینان نماینده هیچ ملیت درددیده وطن ما شده نمی‌تواند. باید ملت به روی تمامی تاجران قوم و دین چلیپا کشیده در دام نیرنگ آنان گرفتار نشوند.

حال که جدل بین اصولی و رحمانی درگرفته است، باید درک کرد که هردوی اینان عناصر ضدملی و معامله‌گر و شیادانی اند که لمیدن شان به کرسی ریاست پارلمان سودی به حال مردم ما نخواهد داشت. مردم ما باید به این آگاهی برسند که این نهاد گویا قانونگذار از بنیاد متزلزل بوده و عمدتا برای تمثیل دموکراسی دروغین امریکایی و امتیازبخشیدن به ستم‌پیشگان رویکار آمده است.