اينان که بر این ملک کنون سرهنگ اند

خصم هنر و زندگی و فرهنگ اند

فردا که ورق خورد کتاب تاریخ

مشت نام اند و معنی هر ننگ اند.

سلام و درود به همه دوستان!

امروز این جا دور هم جمع شده ایم تا از گلهای پرپر شده ی کاج چون ام البنین ها، شکیبا ها، مرضیه ها، هاجرها ُ فرشته ها و صدها دانش آموز هموطن ما که به جرم آموختن علم و دانش توسط تروریستان کوردل و جاهل فجیعانه قتل عام گردیدند، یادبود نماییم.

طالبان تروریست و زن ستیز از اولین روز به قدرت رسیدن شان با بستن دروازه های مکاتب به روی دانش آموزان دختر، نه تنها ضدیت و خصومت دیوانه وار شان را با زن، علم و تمدن بیشتر ثابت ساختند بلکه بیانگر آنست که از بیداری و آگاهی ملت ما بخصوص زنان به شدت هراس دارند.

این خُفاشان از پوهنتون گرفته تا سایر مراکز آموزشی، علمی، فرهنگی و دینی را بارها با درنده خویی مورد حملات بی رحمانه ی تروریستی شان قرار دادند، این قصابان حتی به شفاخانه، زایشگاه و مراسم عروسی هموطنان ما رحم ننمودند در حقیقت کشور مارا به یک کشتارگاه محض تبدیل نموده و به اشکال مختلف ملت ما را تحت نام اقوام، مذاهب و ملیت سلاخی می کنند.

بنیادگرایان با ارتکاب این همه جنایات نابخشودنی وغیر انسانی شان هرگز نتوانسته اتحاد مردم زحمتکش مان را از بین برده و از عطش مردم و نسل جوان ما برای کسب دانش و تحصیل بکاهند بلکه آنان را متحدانه در کسب علم و دانش مصمم تر می سازند مخصوصاً تا زمانی که این سرزمین مجروح ما شمسیه ها، جهانتاب ها و پدران مثل میاخان ها … را در بطن خود دارد.

هنوز به خاطر داریم هموطن جوان ما که پیکر خونین هم صنفی اش را به سوی گورستان حمل کرده بود در پست فیسبوکی اش نوشته بود “من نه ماتم میگیرم و نه تسلیت می گویم بلکه جدی تر به کسب علم ادامه داده از این راه انتقام میگیرم”، بلی این ادعای هر جوان آگاه ماست و دشمنان وطن باید بدانند که هرگز نمی توانند وطن ما را به عصر سیاه جهالت برگردانند.

هموطنان دردمند!

همه بخاطر داریم که امریکا، ناتو و رژیم پوشالی، فاسد و مافیایی شان در افغانستان طی بیست سال گذشته به .اشکال مختلف کوشش می کردند تروریستان طالب را تحت نام مصالحه در قدرت سهیم بسازند

من در اولین روزها به نمایندگی از مردم ما به صراحت گفتم که این صلح خطرناکتر از جنگ است و نتیجه اش رها کردن گرگ های هار بیشتری به جان مردم ماست و تاکید نمودم که صلح هرگز بدون عدالت تامین نمی گردد.

و حال نیز با صدای بلند می گویم که نه تنها صلح بدون عدالت معنی ندارد بلکه دموکراسی نیز بدون سیکولاریزم معنی ندارد، طوری که شاهدیم طی چهار دهه گذشته بنیادگرایان تروریست دین را وسیلۀ بخاطر اهداف شخصی و سیاسی خود قرار داده اند و هر نوع جنایت را تحت پوشش دین و اسلام انجام میدهند به همین دلیل باید دین از سیاست جدا گردد.

دوستان!

نتیجه بیست سال اشغال کشور ما توسط امریکا و ناتو تحت شعار دروغین مبارزه علیه تروریزم عملاً ثابت ساخت گفته هایشان بزرگترین دروغ قرن بود چون طی این مدت ظاهراً از مبارزه علیه تروریزم صحبت می کردند ولی عملاً مزدوران تروریست تنظیمی، طالبی و داعشی شانرا را تقویت نموده به سرنوشت مردم مظلوم ما حاکم کردند و با حربه تروریسم اهداف شوم استراتژیک شان را در کشور ما دنبال می کنند و در این میان مردم ما گوشت دم توپ اند، اینک باداران شان در سطح جهانی فقط با ابراز نگرانی عمیق و سکوت ننگین اختیار نموده نقش تماشاچی خنثی را به خود گرفته اند.

بنا به نظر من یگانه راه نجات از چنگال بنیادگرایان تروریست و باداران خارجی شان در آگاهی، اتحاد و مبارزه ما نهفته است چرا که عملا تجربه کردیم که هیچ ملت به ملت دیگر آزادی و رستگاری نمی بخشد.

پس بیایید با طرد و افشا چهره های پلید تیکه داران قوم، مذهب و جهاد به دفاع از هموطنان بی دفاع خویش برخیزیم. زیرا که اینان جز منافع شخصی، زر اندوزی و جاه طلبی به چیز دیگری نه اندیشیدن و نه می اندیشند.

در آخر همبستگی تمام آزادیخواهان دنیا و وجدان بیدار بشریت را در این مبارزه خواهانیم تا با اعتراض بر ضد اعمال و سیاست های ننگین دولت های شان با صدای آزادی خواهانه زنان و مردان افغان همسو شوند.

با الهام‌ از مقاومت حماسی و الهام بخش زنان و مردان شجاع ایران علیه رژیم آدمکش به مبارزه بر حق خویش ادامه داده و اگر ما متحدانه برخیزیم حتی قهارترین دشمنان نیز در برابر اراده یک ملت به پا ایستاده تاب مقاومت نخواهد داشت.

ما مردم افغانستان‌ و ایران درد مشترک داریم و فقط با پیکار مشترک می توانیم تروریستان بنیادگرا را در هر دو کشور شکست دهیم.

– خون هموطنان هزاره خود را نه میبخشیم و نه فراموش میکنیم!

– برافراشته باد پرچم علم و آگاهی!

– نفرین و مرگ بر خاینان ملی و برادران طالب شان!